sobota, 29 grudnia 2012

Wygoda kosztuje...

Będzie to kontynuacja wpisu "Najtańszy sposób uzupełniania depozytu".
Na autentycznym przykładzie pokaże ile może kosztować wygoda i jak w prosty sposób zaoszczędzić pieniądze.
Uzupełnienie depozytu za pomocą np Karty Kredytowej  jest bardzo proste i w miarę szybkie ale może kosztować więcej niż nam się wydaje. Oficjalnie podana prowizja 2.95% nie jest jedynym kosztem.

Przeanalizujmy wszystko na rzeczywistym przykładzie.
W listopadzie potrzebna była mi szybko gotówka więc zamiast czekać aż przyjdzie tradycyjny przelew (ok tygodnia) skorzystałem z PayPala.

Bardzo szybko dostałem maila:


763,55 USD taką właśnie zleciłem wypłatę więc na razie wszystko jest ok.
Po zalogowaniu się na konto PayPal  i sprawdzeniu szczegółów transakcji byłem trochę mniej zadowolony...




Prowizja 37,71 USD trochę przerosła moje oczekiwania. 5% nie robi takiego wrażenia dopóki nie przeliczymy % na PLN. Im większa kwota przesyłana tym większe robi wrażenie prowizja.
Ale 37,71 USD to nie wszystkie koszty jakie poniosłem na tej genialnej transakcji.





Pieniądze były mi potrzebne na koncie bankowym a nie na koncie PayPal więc musiałem zlecić wypłatę.
Okazało się że nie ma możliwości przelać USD koniecznie trzeba przewalutować na PLN.
Poniżej szczegóły przelalutowania:



Ze szczegółów widać że kurs wymiany wynosił 1USD =3,118PLN
Sęk w tym że jest to bardzo niekorzystny kurs.
Kurs z dnia 22 listopada  2012 według NBP wynosił 3,202 a więc o ponad 9gr większy.

Photobucket

Kożystając z Walutomat.pl można osiągnąć kurs nawet lepszy.

Photobucket


W Internetowym kantorze z którego korzystam również kurs był by znacznie korzystniejszy niż ten w PayPal.

Przeliczając 726,14 USD po kursie z PayPala zostało mi 2 264,14 PLN
Wykonując tą operacje po kursie z Walutomat otrzymał bym 2 327,64 PLN
Na samym przewalutowaniu straciłem 63PLN.
W sumie z prowizją (37,71x 3,2055 = 120,89PLN)  za wygodę zapłaciłem 183,89PLN ( 7,5%)

 Dla większej sumy strata była by proporcjonalnie większa, dlatego przelewając środki na swoje konto Zulutrade poświęćcie trochę czasu aby na samym początku inwestycji nie być stratnym.
Nie tak prosto odrobić stratę 7,5%.
Broker AAAFx nowym klientom na pierwsze uzupełnienie depozytu oferuje bonus 10% powinniśmy lepiej wykorzystać te środki niż na pokrycie prowizji banku.



Otwórz konto demo klikając w baner.
ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!


6 komentarzy:

  1. czy mieszkajac w uk, majac konto w banku GBP, lepiej otworzyc konto u brokera w funtach? niz w dolarach

    problem w tym ze 1000$ to mniej niz 1000£

    wiec taniej zasilic brokera 1000$ jakby..

    czy np jak zasile konto brokera np. 700£, to bede mial tyle samo i takie same mozliwosci kupna sprzedazy jak bym zasilil 1000$, zakladajac 700£=1000$ ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście w Twoim przypadku dużo prościej i taniej będzie otworzyć konto u brokera w funtach.

    Ustawienia które testujesz na Zulutrade dla kwoty np. 1000$ będą tak samo poprawne dla równowartości tej kwoty wyrażonej w innej walucie (700£ = 1000$).
    Niema to absolutnie żadnego znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.tu sie z Toba nie zgodze,Mataleo pisze o depozycie,a ten najlepiej miec w dolarach.
    A jesli ma konto w banku w GBP to moze otworzyc sobie podkonto walutowe/dolar,euro,etc/ i nie problemu ani z przewalutowaniem ani z wyplata jesli kurs banku jest zbyt niski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego depozyt najlepiej mieć w dolarach?
      Ja osobiście mam depozyt w dolarach bo mam sentyment do tej waluty ale nie uważam żeby sama waluta miała jakikolwiek wpływ na wynik naszej strategi.

      Usuń
  4. ja wymiane waluty robie na currencyfair.com od 3 lat. Godne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak na razie korzystałem tylko z lokalnych kantorów internetowych. Jak znajdę coś co działa to już nie szukam niczego lepszego.

      Usuń