niedziela, 9 czerwca 2013

ZuluTrade - minimalny depozyt.



W dzisiejszym wpisie postaram się rozwiązać problem minimalnego depozytu.
Ile właściwie trzeba mieć wolnych środków aby rozpocząć przygodę z rynkiem forex ( lub co nas bardziej interesuje ZuluTrade ).
Wcale mi nie chodzi o minimalne wpłaty przyjmowane przez brokerów ponieważ te wielkości zazwyczaj są nam do niczego nieprzydatne.
Odwarze się nawet napisać że obok łudzenia nowych użytkowników możliwością dużych zysków w krótkim czasie, niski depozyt minimalny jest kolejnym pomysłem na wyciąganie od klientów pieniędzy.

Mały depozyt i chęć osiągnięcia dużych zysków (a co się z tym wiąże duże pozycje)  są najczęstszą przyczyną transferu pieniędzy z kont klientów na konta Brokera.


Bardzo często broker który umożliwia otwieranie pozycji w minilotach (nie ma możliwości otwarcia pozycji w mikrolotach) żąda minimalnego depozytu w okolicach kilkuset dolarów (chociaż widziałem i depozyty minimalne poniżej 100$). Nowy klient wpłacając taki minimalny depozyt i otwierając jedną tylko minimalną pozycje 0.1lota bierze na siebie takie ryzyko że musi się to źle dla niego skończyć. Przypominam że 1lot jest równoważnikiem 100 000 jednostek waluty bazowej (dla pary usd/eur jest to 100 000$).
Oprócz tego przyzwyczajamy się do ryzykownego inwestowania (szybkie duże zyski często kilkuset procent) co często powoduje po stracie pierwszego depozytu, stratę jeszcze kilku zanim przyjdzie opanowanie. 

Odpowiedni depozyt nie gwarantuje nam zysku bo na przykład nie chroni wcale przed zbyt ryzykownym inwestowaniem, chęć osiągnięcia ogromnych zysków wyzeruje każdy nawet największy depozyt. Bo czym różni się otwarcie pozycji 0,1lota przy depozycie 300$ od otwarcia pozycji 1 lot przy depozycie 3000$ czy 10 lotów przy 30 000$ ??
Niczym!
Poziom ryzyka jest ten sam, w tym samym stopniu nadmiernie korzystamy z dobrodziejstw dźwigni finansowej.





To że większy depozyt nie uchroni nas przed głupimi błędami to fakt ale umożliwi nam racjonalne inwestowanie. Aby dobrać odpowiednią wielkość depozytu musimy się zastanowić ile w jednej transakcji możemy stracić, ile pozycji i o jakiej wielkości chcemy otworzyć.
Ale żeby nie utrudniać sobie życia skomplikowanymi wyliczeniami, można skorzystać z konta demo oferowanego przez ZuluTrade (o koncie demo pisałem we wpisie "ZuluTrade - konto demo")  konto to ma taką przewagę nad innymi demówkami że możemy wybrać dowolną wielkość depozytu i ustawić odpowiedni lewar (proponuje nie większy niż 1:50).
Następnie musimy pamiętać aby poziom margin call o meter nie wynosił więcej niż 50%, jeżeli wynosi to mamy za mały depozyt.

Dla początkujących inwestorów zaczynających przygodę z rynkiem Forex proponował bym na początek nieduży depozyt. Aby to pogodzić z tym co pisałem wyżej musimy wybrać brokera umożliwiającego otwieranie pozycji w mikro lotach.
Ja z tego powodu wybrałem brokera AAAFx (o innych zaletach brokera AAAFx pisałem we wpisie "Konto live").
Broker ten wymaga wpłaty depozytu minimalnego 300$ ale żeby testować platformę ZuluTrade potrzebujemy min 500$  (niezbędne minimum aby podpiąć max 3 "bezpiecznych" dostawców sygnałów transakcyjnych i pozwalać im otwierać pozycje o wielkości 0,01lot). Ja testuje platformę ZuluTrade z depozytem 1000$  aby pozwolić sobie na trochę elastyczności.

Żeby dobrać odpowiedni depozyt trzeba poeksperymentować na koncie demo.
Zresztą eksperymentowanie na koncie demo jest potrzebne aby nauczyć się dobierać odpowiednich dostawców oraz odpowiednie ustawienia itd.




Przetestuj ZuluTrade na koncie demo już teraz!
ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!



6 komentarzy:

  1. Witam. Kilka dni temu pisałeś o otwarciu nowego konta. Jak teraz ma się sytuacja z tych 1000$? Jaki zysk? Bo maj zdecydowanie mnie nie zachęca do zabawy z tym, jak cały miesiąc i strata ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja otworzyłem konto demo korzystając ze wskazówek kolegi z kapitałem początkowym 1000$ ,ustawione SL,0.1 minilota,4 dostawców,margin call 46% jak narazie przez 3 dni 46$ do przodu.Przydałoby się jakieś duże polskojezyczne forum-chyba że już gdzieś jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy miesiąc nowego konta ZuluTrade nie będzie dobry, głównie za sprawą dostawcy Pertsev (chociaż do końca miesiąca jest jeszcze 1,5 tygodnia więc jeszcze wszystko może się zmienić)

    Zaniedbałem ostatnio trochę bloga i ZuluTrade ale w końcu nie samym ZuluTrade człowiek żyje :P Teraz jestem wypoczęty po urlopie i pełen chęci do dalszej pracy :)
    p.s.
    odpisze na wszystkie maile.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciężko mi zaufać tym wszystkim internetowym cudom, wole tradycyjne sejfy. Wrocław mi proponuję non stop coś to chyba się skuszę. A i pieniądze nadal bezpieczne są bo nie zamkną lub zamrożą konta.

    OdpowiedzUsuń
  5. jak idzie w lipcu? bo żadnego posta od dawna ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie mocno spóźnione podsumowanie czerwca ale już jest...
    okres letni nie sprzyja niestety systematyczności, mam nadzieje że nie odbije się to na samych wynikach testów zulutrade a gorsze wyniki z czerwca to tylko wypadek przy pracy dostawcy persev

    OdpowiedzUsuń