sobota, 18 maja 2013

Wymiana walut.




O wymianie walut pisałem już kilka razy, min. we wpisie "Najtańszy sposób uzupełniania depozytu".
Dotychczas do wymiany walut używam Internetowykantor.pl, głównie ze względu na dużą prostotę całej operacji. Wystarczy się zalogować podać nr kont, walutowego i złotówkowego i już.
Zlecamy przelew z jednego konta i czekamy aż wymieniona gotówka wpłynie na drugie konto.
Ponieważ mają konta w kilku bankach więc wykonujemy przelewy wewnętrzne (pieniądze są przesyłane w kilka sekund) tak że cała wymiana nie trwa dłużej niż jeden dzień (u mnie trwało to ok godzinę).

Ostatnio do zakupu dolarów które były mi potrzebne do zasilenia nowego konta ZuluTrade, użyłem walutomatu. Chciałem go przetestować a poza tym mają korzystniejsze kursy.
W przypadku walutomatu mamy do czynienia z wymianą waluty między użytkownikami (dlatego korzystniejszy kurs ). Działa to w ten sposób że użytkownik który chce kupić dolary parowany jest z użytkownikiem który chce dolary sprzedać (wymienić na złotówki).


 Wydłuża to trochę czas wymiany ponieważ najpierw musimy wpłacić środki na konto walutomatu, następnie zlecamy wymianę (w moim przypadku sprowadziło się do wybrania najlepszego kursu z dostępnych).
A na sam koniec musimy zlecić wypłatę na nasze konto.
Cała procedura nie jest jakoś strasznie skomplikowana ale wydłuża czas wymiany (w moim przypadku do dwóch dni).

Jak komuś nie zależy na czasie może zyskać na lepszym kursie niż w Internetowym kantorze



O różnicy między tymi dwoma miejscami wymiany waluty chciałem napisać już od dawna ale  pretekstem do napisania tego posta był mail z informacją że obie firmy się łączą.
 Treść maila poniżej.



Jestem bardzo ciekawy co wyjdzie z połączenia tych dwóch firm.


ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!



1 komentarz:

  1. Co do wymiany walut online to muszę powiedzieć że mam pozytywne wrażenia. Korzystałem kilka razy z kantoru online CashBroker i nigdy się nie zawiodłem. Pieniądze przychodziły w kilka minut, a kursy są bardzo konkurencyjne.

    OdpowiedzUsuń