poniedziałek, 4 listopada 2013

Zulutrade - podsumowanie października.




Dziś będzie podsumowanie wyników z dwóch moich kont ZuluTrade.
Ale chce zacząć od kilku przemyśleń do których sprowokowały mnie komentarze Verona pod postem z podsumowaniem września.
Moje pierwsze konto ZuluTrade jest już aktywne 3lata po początkowych sukcesach założyłem tego bloga aby zbierać do kupy całą wiedzę potrzebną aby na ZuluTrade zarabiać. Myślę że w archiwum bloga można znaleźć wiele przydatnych artykułów o zarządzaniu ryzykiem i niebezpieczeństwach jakie czyhają na początkujących użytkowników ZuluTrade. Ale początkowe sukcesy się skończyły i okazało się że trzeba aktywnie zarządzać kontem, kontrolować dostawców i szybko wymieniać ich na lepszych jak tylko pojawią się pierwsze oznaki że zmieniają strategie. Tylko że w to już trzeba włożyć sporo pracy.
Myślę że nie ma innego sposobu aby zarobić na ZuluTrade jak łącząc aktywne zarządzanie dostawcami z właściwym zarządzaniem ryzykiem (więcej np. we wpisie "Zarządzanie wielkością pozycji", "ZuluTrade - minimalny depozyt" i inne) ale czy nadal jest to platforma dla każdego?

Co się dzieje gdy przestajemy zwracać uwagę na poczynania dostawców widać w ostatnich podsumowaniach. Zyski zamieniają się w straty, co prawda nie duże (wrzesień -0,1$, sierpień -21$) co może świadczyć o tym że jednak właściwe zarządzanie ryzykiem się sprawdza.


Dlaczego od kilku miesięcy nie zarządzam aktywnie dostawcami?

 Plan był taki aby aby przetestować platformę na niedużym depozycie a po pomyślnych testach zwielokrotnić depozyt i zacząć zarabiać, tyle że testy już trwają 3lata, cały czas coś modyfikowałem aby całość była stabilna i bezpieczna.... i gdzieś po drodze się znudziłem :/
Zysk z depozytu 1000$ przy bardzo zachowawczym zarządzaniu ryzykiem nie przekroczy 30% co w liczbach bezwzględnych daje wynik 300$ (1000pln) rocznie... to nie jest kwota która by mnie porywała, dla której rezygnował bym z innych zadań i przeglądał statystyki ZuluTrade w poszukiwaniu odpowiednich dostawców i ocenianiu tych już podpiętych.

Musze się zastanowić nad dalszym rozwojem bloga.

Ale wracając do podsumowania października.
Ponieważ nie wychodzi mi aktywne zarządzanie dostawcami, nie ma sensu tracić depozytu.
Wyłączyłem wszystkich dostawców oprócz dostawcy Рertsev który od dawna radzi sobie dobrze mimo że go nie kontroluje. Zwiększyłem mu nawet wielkość pozycji jakie może otwierać do 0.04lota aby depozyt był wykorzystany.


ZuluTrade - Październik


Na koncie głównym strata wyniosła 16,6$

ZuluTrade - październik_dostawcy


Dostawca Рertsev jako jedyny osiągnął zysk.




Od dwóch miesięcy na koncie rzeczywistym testuje też własną strategie o której pisałem we wpisie "ZuluTrade- Nowe pomysły" .
Daje mi to o wiele więcej satysfakcji niż przeglądanie statystyk dostawców więc poświęcam temu pomysłowi dużo więcej czasu.




W październiku udało mi się wypracować zysk 52.5$ jest to wynik słabszy niż we wrześniu (78$).
Przyczyną jest gwałtowny wzrost na parze EUR/USD który trwał ponad tydzień bez większych korekt.
A to na korektach (wahania kursu) zarabiam.


eur/usd pażdziernik

Ruch na północ pary EUR/USD spowodował też wzrost ilości otwartych pozycji



Otwartych pozycji na koniec października było aż jedenaście (dziś jest 10 i taką max liczbę pozycji będę starał się utrzymywać).
Wydaje się że zysk z zamkniętych pozycji przekroczy stratę z otwartych pozycji już w 3miesiącu funkcjonowania systemu. Z każdym następnym miesiącem zyski powinny rosnąć a stratne pozycje powinny utrzymywać się na podobnym poziomie.
Raz w miesiącu będę zamykał jedną stratną pozycje (z samego końca) co zmniejszy trochę zyski ale pozwoli otwartym pozycją przesuwać się za notowaniami pary EUR/USD przy stałej liczbie otwartych pozycji (ok dziesięciu).

W związku z tym że na koncie głównym dostawcy Рertsev pozwoliłem otwierać 4razy większą pozycje niż do tej pory to z tego konta go wyłączyłem. Za duża była by ekspozycja tego dostawcy a dodatkowo nie będzie zaciemniał wyników.



Przetestuj ZuluTrade na koncie demo już teraz!
ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz