piątek, 20 czerwca 2014

Pieniądze leżą na ulicy.



Jedną z głównych zalet świadomego podejścia do osobistych finansów jest to, że odkrywa się wiele interesujących okazji które byśmy przeoczyli, zignorowali lub nie mogli skorzystać np. z powodu braku środków na koncie.  Pieniądze leżą na ulicy ale trzeba je zobaczyć i rozpoznać jaką mają wartość.
Na początku miesiąca natknąłem się na ofertę Comperii i banku BGŻ czyli trzymiesięczna lokata na 4% i gwarantowany bonus (nieopodatkowany) 80zł dla nowych klientów.
Kwota jaką można wpłacić na tą lokatę to min 1000zł i max 20000zł.
Co prawda lokatami się dotychczas nie zajmowałem, zdecydowanie wole inwestycje z których można uzyskać zysk trochę większy niż 10% rocznie, Ale ta lokata przy pewnych założeniach spełnia moje wymagania. Przy wpłacie 1000zł po trzech miesiącach zysk wyniesie 88,1zł po opodatkowaniu czyli ponad 8,8% w trzy miesiące. Niestety jedna osoba może założyć tylko jedną lokatę a ja miałem do zainwestowania kwotę dziesięć razy większą. Akurat miesiąc temu sprzedałem akcje PGE, nie wiem czym wytłumaczyć tą decyzje chyba pomrocznością jasną ponieważ akcje PGE są w trendzie wzrostowym a jak by tego było mało to nie miałem żadnego planu co dalej zrobić z tymi pieniędzmi.



W każdym razie oferta Comperii i banku BGŻ spadła mi jak z nieba.
Wymyślenie jak zainwestować dziesięć tysięcy aby zgarnąć zysk ponad 8,8% zajęło mi 5min, ale realizacja była już trudniejsza. Plan był taki, że znajdę osiem osób (+ ja i narzeczona) które otworzą mi lokatę na siebie, nie przewidywałem trudności w końcu mam liczną rodzinę i kilkoro znajomych którym ufam na tyle żeby im powierzyć tysiąc zł. Tak jak myślałem osoby do których się zgłosiłem wykazały chęć współpracy ale jak się dowiedziały o warunkach oferty to sami chcieli skorzystać (dodatkowo okazało się że mama nie ma konta w banku i używa ojca a posiadanie własnego konta jest warunkiem bezwzględnym). Jak do tej pory udało mi się znaleźć 5 osób czyli brakuje mi jeszcze 3 ale oferta jest ważna do końca miesiąca więc powinno się udać.
Aby dostać bonus trzeba w ciągu pięciu dni od otrzymania maila od Comperi uzupełnić swoje dane (gdzie ma trafić bonus) maile będą wysłane do 12 sierpnia do wszystkich osób uprawnionych do odebrania bonusu. Będę musiał tego przypilnować aby wszyscy którzy założyli dla mnie lokatę nie zapomnieli o tym warunku.

Kolejną ofertą z której skorzystałem w czerwcu jest promocja "Mam Inteligo".




Bank Inteligo aby przyciągnąć nowych klientów wprowadził program poleceń, każdy kto otworzy konto z polecenia klienta banku otrzyma 100zł a osoba polecająca 50zł.
Aby bank wiedział kto konto polecił osoba otwierająca konto wpisuje we wniosku kod osoby polecającej. Warunkiem otrzymania premii 100zł jest wykonie kartą wydaną do rachunku głównego lub aplikacją mobilną IKO transakcji bezgotówkowych w punktach usługowo – handlowych lub w Internecie na kwotę minimum 200 zł w ciągu 30 dni od otwarcia konta ( kartę dostarcza kurier wraz z umową).
Nagroda w wysokości 100 zł trafi na konto nowego klienta w ciągu 32 dni od końca miesiąca, w którym podpisana została umowa o konto Inteligo. 
Założyłem to konto sobie oraz narzeczonej w końcu 250zł leży na ulicy trzeba je tylko podnieść (po sto złoty za założenie konta i 50zł za to że konto Beacie poleciłem).
Wszystkie szczegóły promocji dostępne są >>tu<<.

Prowadzenie konta w Inteligo jest darmowe. Opłatę za kartę również wynosi 0 zł, pod warunkiem, że w okresie rozliczeniowym zostały dokonane transakcje na kwotę co najmniej 100 zł. Jeśli nie – to za kartę zapłacimy 4 zł miesięcznie. W Inteligo okres rozliczeniowy zaczyna się w dniu otwarcia rachunku i trwa przez miesiąc (więc jeżeli nie zamierzamy korzystać z karty należy ją, po spełnieniu warunku promocji, zastrzec ).

Przy okazji rozmów o ofercie Comperii i banku BGŻ cztery osoby zdecydowały się również na otwarcie konta Inteligo :) Miesiąc się jeszcze nie skończył a już go zaliczam do bardzo udanych.

Jeśli nie macie znajomej osoby, która może polecić wam konto to proszę użyjcie mojego kodu 789260951 .

Z góry dziękuje :)



2 komentarze:

  1. Jak najbardziej BGŻ godny polecenia.
    Uczestniczyłem w poprzedniej edycji i już 100zł na moim koncie 'leży'

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że tak mówisz, licze że i w tej edycji wszystko pójdzie gładko :)

      Usuń