czwartek, 2 lipca 2015

Nauka na błędach.


Czytelnicy mojego bloga wiedzą, że oprócz testów platformy ZuluTrade ( tu Więcej o ZuluTrade ) sam też uczę się inwestować w waluty na rynku Forex. Jak dotąd nie miałem sukcesów (właściwie to wręcz przeciwnie) ale nie poddaje się, zresztą tak samo zaczynałem na rynku akcji, którym zainteresowałem się wcześniej. Trochę to trwało (i kosztowało) ale teraz na akcjach osiągam regularnie zyski i wierze że na rynku Forex też odniosę sukces.
Na blogu opisywałem dwie dotychczasowe strategie które okazały się niewypałami.

 Pierwsza polegała na obserwowaniu wyselekcjonowanych dostawców sygnałów Forex dostępnych na platformie ZuluTrade i otwieraniu takich samych pozycji ale dopiero wtedy gdy pozycje otwarte przez dostawców były na odpowiednim minusie (np. 10pipsów ) i zamykaniu ich gdy pozycje dostawcy wyjdą na plus. Teraz taka opcja jest dostępna na platformie ZuluTrade i nie trzeba już obserwować dostawców i otwierać pozycji własnoręcznie...
Strategia była mało skuteczna, poświęcałem wiele czasu a i tak wiele transakcji przeoczałem za to tych które kończyły się stratą dostawcy (co za tym idzie i moją) nie przegapiałem bo zazwyczaj była otwarta dużo dłużej niż te kończące się zyskiem. Zyski były mizernie małe.

 Druga strategia była swego rodzaju arbitrażem polegającym na otwieraniu dwóch przeciwstawnych pozycji i wykorzystaniu wahań na parze Eur/Usd aby zamknąć obie z zyskiem (dokładnie opisałem tą strategie we wpisie "Nowe pomysły" ). Zmienność na rynku była duża więc strategia wydawała się działać zyski były bardzo przyjemne a czas poświęcany niewielki, wydawało mi się że wynalazłem maszynkę do pieniędzy.
Niestety zmienność po roku stosowania strategi się skończyła a pozycje otwarte w kierunku przeciwnym niż trend szybko zniwelowały cały zysk.
Ale prawie dwa lata obserwowania tej strategi nie poszły na marne. Było widać że pozycje których nie zamykałem (te odwrotne do panującego trendu) tworzyły piramidę, na początku była jedna pozycja, gdy osiągnęła stratę 100pipsów była otwierana druga, gdy druga osiągnęła stratę 100pipsów była otwierana trzecia i tak dalej tak że im trend trwał dłużej to pozycji było coraz więcej a co za tym idzie i strata była coraz większa aż do momentu gdy trend się odwracał (lub była większa korekta) i strata się zmniejszała równie szybko.
Obserwując kilka razy tą sytuacje, aż do feralnego dnia gdy trend był na tyle długi i stabilny, że strata pochłonęła cały dotychczas wypracowany zysk, zauważyłem że gdybym zamiast budować piramidę z pozycji przeciwstawnych trendowi budować je zgodnie z trendem można by osiągać fantastyczne wyniki.



Tak po fiasku drugiej wziąłem się za sprawdzanie trzeciej strategi czyli budowania piramidy pozycji zgodnie z trendem.
Wyglądało to tak: otwierałem pozycje zgodnie z panującym od kilku tygodni trendem, gdy pozycja osiągała zysk 100 pipsów była otwierana druga, gdy druga osiągnęła zysk 100pipsów była otwierana trzecia i tak dalej tak że im trend trwał dłużej to pozycji było coraz więcej a co za tym idzie i zysk był coraz większy...
Brzmi znajomo?? :)

Wiem że ta strategia będzie działać przy dłużej trwających trendach ale ja nie mam ciśnienia aby inwestować codziennie (właściwie im rzadziej tym lepiej).

Dziś przedstawie wyniki trzeciej strategi  po pół roku testów.



Dobrze widzicie, po pół roku na koncie z depozytem 1000$ udało mi się zarobić prawie 500$ i to nie wykorzystując całego depozytu (pojedyncze pozycje miały wielkość 0,01lota a gdy zysk na otwartych pozycjach był większy to podnosiłem do 0,02lota).
ale dalej będzie jeszcze ciekawiej...




I znowu nie przewidzieliście się zysk wypracowałem otwierając tylko 13 pozycji w ciągu 6 miesięcy,
średnio to tylko dwie pozycje w ciągu miesiąca. Nie można powiedzieć że się przepracowałem :)



Na koniec jeszcze aktualnie otwarte pozycje.
Musze tylko pilnować kiedy trend będzie się chciał zmienić i na czas zamknąć wszystkie pozycje.





     Platformę ZuluTrade możesz testować razem ze mną na koncie demo.       
      
ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz