sobota, 11 lutego 2017

Strategia na rok 2017.





Ponieważ wracam do inwestycji kapitałowych porzuconych prze zemnie 1,5 roku temu opisze pokrótce moje pomysły na rok 2017.
Skupie się głównie na pomysłach które już się sprawdziły.

ZuluTrade.

Zacznę oczywiście od platformy ZuluTrade do handlu walutami w systemie społecznościowym (social trading). Social trading oferowany jest przez platformy internetowe które zbierają społeczności inwestorów chcących dzielić się swoimi strategiami i użytkowników chcących te strategie naśladować (dokładnie jest to opisane we wpisie "ZuluTrade - Idea").
Jestem tą ideą zafascynowany i dlatego powstał ten blog abym mógł obserwować rozwój tego zjawiska testować możliwości i dzielić się spostrzeżeniami z czytelnikami. Ale jak do tej pory nie traktuje social tradingu jako źródła dochodów (tylko hobbystycznie) i na razie nie zamierzam za pomocą platformy ZuluTrade inwestować większych pieniędzy.

Strategie którą zamierzam testować w 2017 opiera się na wykorzystaniu funkcjonalności platformy którą opisałem we wpisie "Bonusowe pipsy".
Wybrałem dostawców którzy mają dużą skuteczność i są w czołówce inwestorów wg. ZuluRankingu.






Aby być wysoko w ZuluRankingu trzeba mieć dużą skuteczność, a aby mieć dużą skuteczność dostawcy nie śpieszą się z zamykaniem pozycji które nie idą w przeciwną stronę (liczą że ich sygnał był poprawny tylko za wcześnie wysłany) więc zdarzają się sytuacje że pozycja osiągnie stratę zanim pozycja ruszy w odpowiednią stronę. I właśnie zjawisko "tuningowania" wyników zamierzam wykorzystać.




W tym celu pozycje pipsy "Offset" ustawiłem na poziomie -40, teraz pozycje na moim koncie otworzą się dopiero wtedy gdy sygnał dostawcy obsunie się o 40 pipsów.




Margin Call dla tych ustawień wynosi 30%. Gdybym pozwalał dostawcom otwierać tylko jedną pozycje to Margin Call spada do 17% (zastanawiam się nad taką zmianę).


Druga noga mojej strategi na rok 2017 też będzie oparta na rynku Forex.
Będę otwierał pozycje manual zgodne z długotrwałym trendem panującym na wybranej parze walut tak jak miało to miejsce na EUR/USD. Założenia i wyniki opisałem we wpisie "Nauka na błędach".





Akcje.

Kolejny wypróbowany pomysł to kupno niedowartościowanych akcji które wybieram za pomocą wyszukiwarki Fundamentalna.net wpis o wyszukiwarce można przeczytać tu.
Rezultaty były bardziej niż zadowalające, strategia spowodowała że w ciągu trzech lat jej stosowania musiałem płacić podatek od zysków :)

Wypróbowanym pomysłem było też kupowanie akcji spółek dywidendowych.
Jest to bardzo pomysł na odkładanie kapitału np. na emeryturę (inwestowanie długoterminowe).
O tej strategi pisałem wiele razy na blogu min. we wpisach "Dywidenda" i "Jeszcze o dywidendach" więc nie będę się rozpisywał zwłaszcza że nie będę jej stosował w tym roku. Obecnie zależy mi na akumulacji kapitału, muszę odbudować zasoby łatwo dostępnego kapitału a odkładaniem na emeryturę zajmę się w drugiej kolejności.

[edycja]
Dziś dobry wpis na temat spółek dywidendowych pojawił się na blogu Harmonogram Milionera
polecam.



     Platformę ZuluTrade możesz testować razem ze mną na koncie demo.       
      
ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!







-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz