środa, 12 marca 2014

Arbitraż Eur/Usd - pierwsza wypłata.




Gdy nasz system inwestowania jest dobry to wcześniej czy później przychodzi moment realizacji zysków.
Moment chyba najprzyjemniejszy a na pewno najważniejszy bo dopiero po realizacji zysków możemy ocenić przydatność danego systemu (sposobu inwestowania) bo wcześniej wszystkie zyski (ale i straty) są wirtualne.
Dziś opisze pierwszą wypłatę z systemu wykorzystującego wahania kursu na parze Eur/Usd (robocza nazwa arbitraż na parze Eur/Usd).
Jak już pisałem, do poprawnego funkcjonowania systemu potrzebny jest depozyt 800$ dla pozycji o wielkości 0,01lot, ale ponieważ arbitraż przynosi zysk to po kilku miesiącach na koncie jest znacznie więcej niż wymagane 800$. Większy depozyt nie jest potrzebny więc różnice można wypłacić i np. zainwestować, lepiej aby pieniądze pracowały zamiast bezczynnie leżeć na koncie brokera.
Do lutego depozyt zwiększył się o 360 $ i postanowiłem część wypłacić, dokładnie 270$.


Przy okazji pierwszej wypłaty zysków pokaże jak wypłacać środki z konta brokera AAAFx.
Aby wypłacić środki logujemy się do swojego konta u brokera AAAFx bezpośrednio lub za pomocą platformy ZuluTrade. W panelu użytkownika nad paskiem wskaźnika margin call jest "ukryty" przycisk "Fundusze".



Za pomocą tej zakładki przechodzimy bezpośrednio do naszego konta u brokera AAAFx.
Aby to zrobić klikamy w link "Logowanie do rachunku AAAFx KLIKNIJ TUTAJ".




Aby zlecić wypłatę musimy najpierw uzupełnić dane niezbędne do przelewu w zakładce Bank Setup.




 Po uzupełnieniu danych do przelewu przechodzimy do zakładki Funds i wybieramy jaką kwotę chcemy wypłacić. Należy zwrócić uwagę aby wypłacona kwota nie spowodowała wezwania do uzupełnienia depozytu bo spowoduje to duże straty (Gdy depozyt jest za mały w stosunku do otwartych pozycji to część lub wszystkie pozycje zostają automatycznie zamknięte ). Broker AAAFx pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 25$ nie zależnie od wypłacanej sumy. Nie opłaca się wypłaty niedużych kwot bo w tedy procentowy udział tej opłaty jest bardzo duży. Należy pamiętać że broker dodaje 10% bonusu do pierwszej wpłaty i w tym kontekście opłata manipulacyjna przy wypłacie tak nie przeraża :)




Gdy wszystko przebiegło właściwie status transakcji powinien się zmienić na "Executed" (pieniądze zostały wysłane na nasze konto).
Musimy teraz poczekać aż środki znajdą się na naszym koncie, może to trwać do tygodnia.


Mimo zapewnienia że wszystko przebiegło poprawnie to nie wszystko przebiegło tak jak zamierzałem.
W zakładce Bank Setup wpisałem wszystkie dane aby pieniądze zostały przesłane na moje konto dolarowe i jakie było moje zdziwienie gdy pieniądze ujawniły się zupełnie na innym koncie w innym banku i na dodatek w innej kwocie niż się spodziewałem.


 Konto na którym testuje arbitraż na parze Eur/Usd jest kontem starym, jednym z pierwszych które otworzyłem i wcześniej testowałem na nim dostawców sygnałów ZuluTrade.
Pierwszą wpłatę na to konto 300$ (minimalna wpłata wymagana przez brokera ) dokonałem za pomocą karty, nie polecam tej metody bo jest jedną z droższych (patrz wpis "Najtańszy sposób uzupełniania depozytu.").
Gdy wypłaciłem zysk z depozytu potraktowali to jako "zwrot płatności kartą" i środki zamiast na konto dolarowe wpłynęły na rachunek karty. Kwota 766,44 pln jest większa niż się spodziewałem, co mnie akurat nie martwi ale nie lubię być zaskakiwany. W każdym razie zamiast 245$ wpłynęło ~250$.

Reasumując pierwsza wypłata przebiegła szybko i w miarę poprawnie :) 




Wszyscy którzy chcą testować platformę ZuluTrade nie powinni przesadzać z wielkością depozytu, najlepiej wpłacić od 300 do 1000$ w zależności od ilości dostawców jakich się chce naśladować.
Przy takiej kwocie ciężko będzie wypłacać zyski ze względu na opłatę manipulacyjną 25$, po udanych testach lepiej wypłacić cały depozyt i otworzyć drugie konto z depozytem właściwym.
Oczywiście samo zapoznanie się z platformą ZuluTrade koniecznie trzeba zacząć od konta demo.
Jest to może czasochłonny sposób ale na pewno najbezpieczniejszy dla naszych pieniędzy.



4 komentarze:

  1. no to gratulacje za dobry wynik :) oby tak dalej
    ps. podoba mi się grafika pod postem czyli myśl Alberta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. System wykorzystujący wahań na parze eur/usd jest dopiero w fazie testów, obecnie mamy dość ciekawą sytuacje na tej parze notowania są najwyżej od roku i wcale nie widać korekty. Pozycje są w skrajnej nierównowadze 9:1 co grozi szybkim przyrostem straty na pozycjach otwartych gdyby ruch (bez większej korekty) był kontynuowany.
      W weekend podsumowanie kolejnego miesiąca to zaprezentuje szczegóły.

      Usuń
  2. Fakt, wyniki godne pozadroszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostateczne podsumowanie będzie we wrześniu i wtedy się okaże czy faktycznie wyniki są takie jakie zakładałem.

      Usuń