środa, 9 kwietnia 2014

Realizacja celów.




Powszechnie wiadomo że słonia najłatwiej jest zjeść kawałek po kawałku.
Tak samo che podejść do moich planów finansowych, na początku roku postawiłem sobie ambitne (jak mi się wydawało) plany do realizacji na 2014.
Plany były ambitne biorąc pod uwagę wcześniejsze lata, aby mieć większą szanse trwać w postanowieniach i zjadać tego słonia kawałek po kawałku postanowiłem co miesiąc robić podsumowania.
Wynik przeszedł moje oczekiwania a plany okazały się mało ambitne.

Ponieważ zaniedbywałem bloga, wpisy pojawiały się rzadko to pierwszym celem było zwiększenia częstotliwości pisania postów na tym blogu i jego dalszy rozwój. Miały być minimum cztery wpisy w miesiącu a do tej pory udaje mi się niemal zdublować wymagania. W marcu było siedem wpisów:

01.03 ZuluTrade - podsumowanie lutego.
04.03 Czy istnieje mentalność biedy?
07.03 Realizacja celów - miesiąc drugi.
12.03 Arbitraż Eur/Usd - pierwsza wypłata.
16.03 Arbitraż - miesiąc szósty.
23.03 Moje Kokosy.
29.03 Moja dalsza droga z ZuluTrade.



Ostatnio mniej wpisów było o platformie ZuluTrade ale to było chwilowe przeciążenie, znowu wracam do aktywnego testowania samej platformy jak i jej nowych funkcjonalności (głównie pipsy "Offset"  opisane we wpisie "Bonusowe pipsy").




W drugim celu wprowadziłem zmiany w lutym.
Nie będę się rozpraszał wszystkie wysiłki skupie na dotarciu do jak największej liczby czytelników z moim blogiem. Robię to powoli ale sukcesywnie, większy nacisk położę aby moje wpisy były bardziej dopracowane i ciekawsze.




Trzecim celem jest zebranie kapitału na inwestycje i zwiększenie zaangażowania w testowaną obecnie strategie wykorzystania wahań na parze eur/usd. Początkowy plan był taki że w 2014 odłożę 30 tysięcy złotych i wpłacę te środki na konto live ZuluTrade i będę wykorzystywał powyższą strategie.
Plan miał dużo wad więc go w lutym modyfikowałem, zebrane do tej pory środki 2300$ już wpłaciłem na konto ZuluTrade, nowe konto wykorzystujące wahania kursu na parze eur/usd już działa.
Nie zamierzam już w tym roku zwiększać zaangażowania ten typ moich inwestycji.

Celem na rok 2014 jest odłożenie 30 tysięcy złotych czyli co miesiąc muszę średnio oszczędzić dwa i pół tysiąca zł.  W styczniu i lutym udało się wypracować nawet nadwyżki, podobnie było też w marcu.
Dzięki dobremu wynikowi jaki osiągnąłem ze sprzedaży akcji Agrotonu o której pisałem we wpisie "Inwestycje - Moja historia" w marcu miałem nadwyżki gotówki.

W marcu dokupiłem 817$ i całość wpłaciłem na nowe konto, po odliczeniu kosztów przelewu i prowizji na konto wpłynęło 2298,11$. Nowe konto opisze dokładnie we wpisie podsumowującym kolejny miesiąc testów strategi wykorzystującej wahania kursów.
Oprócz dolarów dokupiłem też 11 akcji KGHM przez spadek cen surowców akcje miedziowej spółki wydają się interesujące. Jest to element mojej strategi kupowania spółek płacących dywidendę, ponieważ jest to inwestycja długoterminowa to ewentualne spadki traktuje jako dobrą okazje do zakupów.




W tym miesiącu również udało mi się odłożyć więcej niż zamierzałem, tym razem ponad tysiąc złotych.
Jest to celowe działanie ponieważ latem zdecydowanie więcej wydaje (urlopy, remonty itd.) więc spodziewam się wtedy niedoborów.


Więcej z tej kategorii:

Realizacja celów - miesiąc drugi.
Realizacja celów - miesiąc pierwszy.



Przetestuj ZuluTrade na koncie demo już teraz!
ZuluTrade - Automatyczne inwestowanie na rynku forex jeszcze nigdy nie było takie proste!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz